Adó- és gazdasági tanácsadás, könyvelés, könyvvizsgálat

Visszaélés-bejelentési szolgáltatás

Válassza a jogbiztos megoldást!

Megfelelés a Panasztörvénynek

  • Az új Panasztörvény szerint minden 50 fő feletti vállalkozás számára kötelező egy visszaélés-bejelentési rendszer, azaz panaszrendszer létrehozása.
  • A szabályok az EU Whistleblower Irányelvének (2019/1937) megfelelően kerültek bevezetésre.
  • A visszaélést bejelentő rendszer lehetővé teszi a vállalatok számára, hogy feltárják a cégen belüli káros illetve jogellenes folyamatokat.
  • Felismerhetővé válik például a csalás, korrupció vagy hanyagság által okozott kár. Elkerülhetővé és megelőzhetővé válnak a bírságok és a súlyos anyagi hátrányok.

Széleskörű panaszkezelési kötelezettség

  • A jogszabályok előírják, hogy a cég ne csak saját alkalmazottai, hanem más, törvény által meghatározott további személyek panaszait is kezelje.
  • A munkáltatóknak lehetővé kell tenniük továbbá, hogy a visszaélést bejelentő személyek írásban és szóban is bejelentést tehessenek.
  • A szabályozás további sajátossága, hogy a cégeknek névtelen bejelentéseket is fogadniuk  kell.
  • Az egyszerű online bejelentési platformok a fenti okok miatt nem biztosítják a jogszabályok szerinti teljes körű megfelelést.

A szakértők bevonásával járó előnyök

  • A munkáltatók által biztosított panaszrendszerek esetében a titoktartás a gyakorlatban nehezen megvalósítható.
  • A panasztevők nagyobb bizalommal fordulnak a független és titoktartásra kötelezett külső szakértőkhöz.
  • A Panasztörvény számos, szaktudást igénylő adatkezelési rendelkezést tartalmaz a GDPR szabályozás kapcsán.

Megéri, mert…

  • Egy jól kialakított visszaélést bejelentő rendszerrel nem csupán a törvényes kötelezettség teljesíthető, hanem értékes eszköz kerül a vállalkozás birtokába. Lehetségessé válik a jogellenes tevékenységek és károk feltárása és megelőzése.
  • Egy hatékony panaszrendszer bevezetése nemcsak pénzügyi előnyökkel jár a vállalat számára, hanem javítja a compliance kultúrát és a munkatársak személyes felelősségérzetét is.



Célunk, hogy maradandó értékeket teremtsünk ügyfeleink részére.
Ehhez kiemelkedő minőségű szolgáltatásokkal járulunk hozzá a következő területeken:


Esettanulmányainkban néhány gyakorlati példa segítségével mutatjuk be tevékenységünket és az ügyfeleink számára elért előnyöket:


A member firm of DFK International a worldwide association of independent accounting firms and business advisers



Helyi megoldások
nemzetközi vállalatok
részére

Megnézem

Professzionális tanácsadás.
Elismert vállalatok bizalmával.

Teljesen digitális számvitel és könyvelés

Számviteli szolgáltatásaink igazodnak ügyfeleink igényeihez: néhány ügyfelünk tartósan kiszervezi hozzánk könyvelését, míg mások csak ideiglenes számviteli szolgáltatásokat igényelnek, addig, amíg az új cég számviteli részlegét felkészítjük a könyvelés átvételére.

Szolgáltatásunk ezért kiterjed a Magyarországon újonnan alapított leányvállalatok esetében az integrált számviteli rendszerek felépítésében való közreműködésre. Már fennálló számviteli rendszer esetén professzionális szinten vállalunk számviteli tanácsadást, amelyet számos cég elsősorban a működés kezdeti időszakában ítél hasznosnak. Szükség esetén javaslatokat teszünk az IAS, IFRS vagy US-GAAP standardoknak történő megfelelés terén is.

Outsourcing

Vállaljuk olyan vállalkozások teljeskörű könyvelését, amelyek ezt nem saját munkavállalóik révén kívánják megoldani. Szolgáltatásunk tartalmazza a beszámolókészítést továbbá az adóbevallások elkészítését is. Ilyen esetekben az anyavállalat integrált rendszeréhez illetve igény esetén a IAS, IFRS vagy US-GAAP standardokhoz illeszkedő számviteli struktúrát alkalmazunk. A folyamatos könyvvezetés során a vállalkozás igényeinek megfelelő formában és gyakorisággal szolgáltatunk információkat. Fontos számunkra a megbízóinkkal történő folyamatos kapcsolattartás és az időközben felmerülő kérdések pontos és gyors megválaszolása.

Digitális könyvelési platform

Teljesen digitális könyvelési platformunk valós idejű hozzáférést biztosít ügyfeleink részére számviteli adataikhoz, biztosítva a pontosságot, átláthatóságot és hatékonyságot.

A teljesen digitális könyvelési rendszer további hasznos funkciója az ügyfeleink igényeire szabott, részletes pénzügyi jelentések készítése. Az egyéni paraméterezés alapján kialakított riportok értékes betekintést biztosítanak a vállalkozás vezetése és tulajdonosai számára a cég számviteli adataiba, jövedelmezőségébe, vagyoni helyzetébe és likviditásába, lehetővé téve a sikeres döntéshozatalt.

A rendszer további fontos előnye az ügyfeleink és könyvelőik közötti hatékony, digitális együttműködés. A platform lehetővé teszi a közvetlen kommunikációt és a dokumentumok megosztását.

Számvitel EUR-ban, USD-ben és más devizákban

Bár a legtöbb magyarországi cég magyar forintban könyvel, ez nem feltétlenül ideális a nemzetközi tevékenységet folytató vállalkozások számára. Szolgáltatásaink keretében vállaljuk a számviteli rendszer devizás könyvelésre, például EUR-ra, USD-re vagy CHF-re történő átállítást és a könyvek devizában történő vezetését outsourcing formájában.  

Bérszámfejtés

Bérszámfejtési szolgáltatásainkat olyan cégeknek ajánljuk, amelyek számára fontos a fizetések bizalmasságának biztosítása, illetve amelyeknél nem gazdaságos a saját bérszámfejtési részleg kiépítése. Bérszámfejtési szolgáltatásaink magukban foglalják a személyi jövedelemadó, nyugdíj- és egészségbiztosítási alapok, valamint az egyéb járulékok számfejtését és bevallását is.

Székhelyszolgáltatás

Ezen szolgáltatásaink címzettjei azok a külföldi vállalkozások, akik Magyarországi tevékenységük folytatásához nem kívánnak központi adminisztratív irodát létrehozni. A székhelyszolgáltatás keretében üzleti címet biztosítunk Budapest központi részén található irodánkban és elvégezzük a kapcsolódó feladatokat, mint például a levelezés továbbítása, adminisztráció ill. iktatás. A székhelyszolgáltatást a könyvelési outsourcing szolgáltatásokat igénybe vevő ügyfeleink részére kínáljuk kiegészítő szolgáltatásként.

Akkreditációk