Adó- és gazdasági tanácsadás, könyvelés, könyvvizsgálat

Esettanulmányok

Esettanulmányainkban néhány példán keresztül betekintést nyújtunk a napi munkák során születő hatékony, multidiszciplináris megoldásokba.

Esettanulmány:

Outsourcing

Fióktelep hatékony üzemeltetése

Egy tengerentúli, nagykereskedelemmel foglalkozó vállalatcsoport európai leányvállalatait fióktelep formájában üzemelteti. A kereskedelmi folyamatok több kisebb európai országban csak néhány munkavállaló foglalkoztatását teszik szükségessé. Ezért a társaság úgy döntött, hogy egyes európai országokban nem hoz létre adminisztratív cégközpontot, hanem a DFK International tagjai megbízásával outsourcing formájában oldja meg a fióktelepek számviteli és adózási feladatait.

A vállalat magyarországi fióktelepének számviteli, adóelszámolási és személyügyi feladait társaságunk végzi. A társaság könyvelését a helyi számviteli szabályok és a US-GAAP alapján folytatjuk le és részt veszünk a társaság konszolidációs folyamatainak elvégzésében. Elkészítjük a fióktelep teljes körű adóbevallásait. A cég adminisztrációs feladatainak megoldását székhelyszolgáltatás formájában segítjük.

A cég gazdasági jogi kérdéseit ügyvédi irodánk kezeli. A cég komplex gazdasági viszonyainak több évre visszanyúló, alapos ismerete és az ügyfelünkkel történő direkt kapcsolattartás gyors és hatékony, interdiszciplináris megoldásokat eredményez.

Esettanulmány:

Könyvvizsgálat és értékteremtés

Egy nemzetközi csoporthoz tartozó magyarországi ügynökség már néhány éve müködött, amikor könyvvizsgálói megbízást adott részünkre. Az éves könyvvizsgálat során észleltük, hogy a cég belső költségelszámolási rendszere hiányos. A rendszer hiányosságai azt eredményezték, hogy bizonyos projektek esetében egyes költségek, melyeket ügyfél-projektekre kellett volna kiterhelni, az ügynökség saját költségeiként kerültek elszámolásra és nem lettek kiszámlázva az ügyfeleknek.

A fenti megállapításokra alapozva változtatásokat javasoltuk a cég belső elszámolási rendszerében. Támogattuk ügyfelünket a tárgyévi költségek átvizsgálásában és az átterhelendő költségek azonosításában.

Miután a költségek átvizsgálása sikeresen lezárult, az ügynökség utólag kiszámlázta az elmaradt költségeket ügyfelei részére. Az így keletkezett bevétel a tárgyévi eredmény kétszámjegyű százalékban mért növekedését eredményezte.

Esettanulmány:

Egy európai cég Magyarországon

Globalizáció és gazdasági mobilitás

Egy európai székhelyű, elektronikai alkatrészgyártó cég magyarországi gyár létrehozását határozta el annek érdekében, hogy egy fontos vevő igényeinek kielégítését logisztikailag optimalizálja.

A vállalkozás vezetőivel együttműködésben elkészítettük a tervezett cégalapítás jogi, számviteli és adózási struktúráját. Ügyvédi irodánk elvégezte a magyar leányvállalat megalapítását és bejegyeztette azt a cégjegyzékbe. Segítséget nyújtottunk a felmerülő gazdasági és munkajogi kérdésekben. A cég megbízása alapján kialakítottuk az új számviteli rendszert, és folyamatosan elvégeztük a felmerülő adó- illetve jogi tanácsadói feladatokat. .

A leányvállalat néhány éven keresztül sikeresen működött, amikor üzleti partnerük magyarországi tevékenységét Ázsiába helyezte át. Az európai cég ezt követően elhatározta a magyar leányvállalat megszüntetését és annak tevékenységét európai és ázsiak alvállalkozók között osztotta fel.

Amíg a cég a gyártás áthelyezésével volt elfoglalva, addig ügyvédi irodánk az ügyfél megbízásából intézkedett a magyar leányvállalat szerződéseinek felbontásáról, ideértve az alkalmazottak lépésről-lépésre történő elbocsátását is. A szerződések és a kötelezettségek megszüntetésével egyidejűleg elindítottuk a végelszámolási eljárást cégbíróságon. A végelszámolási folyamat során a cég a könyvelési és adóbevallási feladatok ellátásával is bennünket bízott meg. A cég magyarországi leányvállalata megszűnt, az anyavállalat azonban továbbra is sikeresen működik.

Esettanulmány:

Ingatlanberuházás

A szerződések és az adózás optimalizációja

Egy befektető társaság üzleti partnereivel közösen megvásárolt egy nagyértékű ingatlant. Ingatlanfejlesztő társaságot alapítottak, amely jelentős befektetések révén az ingatlanban komoly értéknövekedést ért el. Az ingatlanfejlesztő társaság és az üzleti partnerek között szerződések bonyolult hálózata jött létre.

A befektető a fenti helyzet kialakultát követően el kívánta adni az ingatlanban fennálló tulajdoni hányadát, és megbízott bennünket az adásvétel jogi és adózási szemszögből történő lebonyolításával. Az adás-vételt megnehezítette az ingatlanon fennálló hatósági elidegenítési tilalom valamint az, hogy az ingatlanfejlesztő társasággal fennálló szerződések az ingatlan sikeres eladását követően több hátrányt tartalmaztak ügyfelünk részére. További megoldandó feladatként merültek fel az értéknövekedésből eredő adókötelezettségek.

A fentiekben írt hátrányos következmények kiküszöbölésére tervet készítettünk, amely átstrukturálta az ingatlanfejlesztő társaság és tagjai között fennálló szerződéseket. Ez a többi tag érdekét is szolgálta, mivel a fejlesztési szerződések csak rövid távú megoldásokat tartalmaztak és nem voltak adótervezéssel megalapozva. Az új szabályozás során optimalizáltuk a felek közötti jogviszonyokat, amely egyúttal az adókötelezettség csökkenését eredményezte ügyfelünk számára.

A fentiekkel egyidejűleg tárgyaltunk a hatóságokkal is, amelynek eredményeképpen az elidegenítési tilalom ideiglenesen felfüggesztésre került, és ügyfelünknek engedélyezték az ingatlan értékesítését. Végül ügyfelünk sikeresen értékesítette az ingatlant, és adófizetési kötelezettsége is kedvezőbben alakult.



Célunk, hogy maradandó értékeket teremtsünk ügyfeleink részére.
Ehhez kiemelkedő minőségű szolgáltatásokkal járulunk hozzá a következő területeken:


Esettanulmányainkban néhány gyakorlati példa segítségével mutatjuk be tevékenységünket és az ügyfeleink számára elért előnyöket:


A member firm of DFK International a worldwide association of independent accounting firms and business advisers



Helyi megoldások
nemzetközi vállalatok
részére

Megnézem

Professzionális tanácsadás.
Elismert vállalatok bizalmával.

Teljesen digitális számvitel és könyvelés

Számviteli szolgáltatásaink igazodnak ügyfeleink igényeihez: néhány ügyfelünk tartósan kiszervezi hozzánk könyvelését, míg mások csak ideiglenes számviteli szolgáltatásokat igényelnek, addig, amíg az új cég számviteli részlegét felkészítjük a könyvelés átvételére.

Szolgáltatásunk ezért kiterjed a Magyarországon újonnan alapított leányvállalatok esetében az integrált számviteli rendszerek felépítésében való közreműködésre. Már fennálló számviteli rendszer esetén professzionális szinten vállalunk számviteli tanácsadást, amelyet számos cég elsősorban a működés kezdeti időszakában ítél hasznosnak. Szükség esetén javaslatokat teszünk az IAS, IFRS vagy US-GAAP standardoknak történő megfelelés terén is.

Outsourcing

Vállaljuk olyan vállalkozások teljeskörű könyvelését, amelyek ezt nem saját munkavállalóik révén kívánják megoldani. Szolgáltatásunk tartalmazza a beszámolókészítést továbbá az adóbevallások elkészítését is. Ilyen esetekben az anyavállalat integrált rendszeréhez illetve igény esetén a IAS, IFRS vagy US-GAAP standardokhoz illeszkedő számviteli struktúrát alkalmazunk. A folyamatos könyvvezetés során a vállalkozás igényeinek megfelelő formában és gyakorisággal szolgáltatunk információkat. Fontos számunkra a megbízóinkkal történő folyamatos kapcsolattartás és az időközben felmerülő kérdések pontos és gyors megválaszolása.

Digitális könyvelési platform

Teljesen digitális könyvelési platformunk valós idejű hozzáférést biztosít ügyfeleink részére számviteli adataikhoz, biztosítva a pontosságot, átláthatóságot és hatékonyságot.

A teljesen digitális könyvelési rendszer további hasznos funkciója az ügyfeleink igényeire szabott, részletes pénzügyi jelentések készítése. Az egyéni paraméterezés alapján kialakított riportok értékes betekintést biztosítanak a vállalkozás vezetése és tulajdonosai számára a cég számviteli adataiba, jövedelmezőségébe, vagyoni helyzetébe és likviditásába, lehetővé téve a sikeres döntéshozatalt.

A rendszer további fontos előnye az ügyfeleink és könyvelőik közötti hatékony, digitális együttműködés. A platform lehetővé teszi a közvetlen kommunikációt és a dokumentumok megosztását.

Számvitel EUR-ban, USD-ben és más devizákban

Bár a legtöbb magyarországi cég magyar forintban könyvel, ez nem feltétlenül ideális a nemzetközi tevékenységet folytató vállalkozások számára. Szolgáltatásaink keretében vállaljuk a számviteli rendszer devizás könyvelésre, például EUR-ra, USD-re vagy CHF-re történő átállítást és a könyvek devizában történő vezetését outsourcing formájában.  

Bérszámfejtés

Bérszámfejtési szolgáltatásainkat olyan cégeknek ajánljuk, amelyek számára fontos a fizetések bizalmasságának biztosítása, illetve amelyeknél nem gazdaságos a saját bérszámfejtési részleg kiépítése. Bérszámfejtési szolgáltatásaink magukban foglalják a személyi jövedelemadó, nyugdíj- és egészségbiztosítási alapok, valamint az egyéb járulékok számfejtését és bevallását is.

Székhelyszolgáltatás

Ezen szolgáltatásaink címzettjei azok a külföldi vállalkozások, akik Magyarországi tevékenységük folytatásához nem kívánnak központi adminisztratív irodát létrehozni. A székhelyszolgáltatás keretében üzleti címet biztosítunk Budapest központi részén található irodánkban és elvégezzük a kapcsolódó feladatokat, mint például a levelezés továbbítása, adminisztráció ill. iktatás. A székhelyszolgáltatást a könyvelési outsourcing szolgáltatásokat igénybe vevő ügyfeleink részére kínáljuk kiegészítő szolgáltatásként.

Akkreditációk